vineri, 13 iulie 2012

Eu când vreau să visez, visez!


Ce sunt visele? Pe lângă explicaţiile din dex, care cataloghează visul ori ca pe o himeră, ori ca o înlănțuire de imagini, de fenomene psihice și de idei care apar în conștiința omului în timpul somnului. Măcar dacă mi-aş putea stoca visul undeva şi să-l pot revedea oricând am nevoie. Dar acest lucru nu e posibil şi asta mă face să mă gândesc în principal la intenţiile subconştientului. De ce visele frumoase nu le reţin, dar dacă visez ceva urât nu mi-l mai pot scoate din cap? Ba chiar mai mult, am coşmaruri care se repetă.


Trăim în corpul nostru, dar deseori uităm cât de conectați suntem, de fapt, cu el. Ne purtăm ca și cum corpul nostru ar fi o ființă extraterestră, cu care nu putem discuta, care trebuie dus în altă parte – ca un obiect – pentru a fi reparat. Trăim abundența normală de senzații, emoții, sentimente și chiar dureri, dar cu toate acestea, se pare că nu putem întelege modul în care putem să intervenim, puternic și eficient, pentru sănătatea propriului nostru corp. Corpul mi-e încărcat cu energie şi emoţie, deşi încă nu mi-am oferit pe deplin bine meritată odihnă.
 
Sunt tânăr, deci am dreptul să visez. Am dreptul să visez orice. Nu ţin cont că e zi, miazăzi, noapte sau miazănoapte. E dreptul meu, să visez că vreau să devin actor, avocat,  pompier, jurnalist, premier sau prelucrător prin aşchiere.

Toată lumea visează, dar societatea îndrăzneşte să ne spulbere visele aşişderea visurile. Până la urmă, e viaţa noastră, pe care o trăim după propriul dicton, fie că e bun sau rău. Noi ne lovim cu capul de tocul uşii, uneori de prag, ca să ne dăm seama unde am greşit şi că am greşit.

E drumul nostru, fie că mergem pe el, fie că mergem în contra lui. Suntem tineri, deci suntem presaţi de timp şi singurul remediu, care ne rămâne este visul. Ne visăm pe cele mai înalte scene din lume, în teatre sau spitale, în spatele cărţilor, în biblioteci sau în baruri. Nu este interzis să visezi, deci când vrei să visezi, visează! Indiferent că paşii te poartă în Vamă, sau la Cernele de Sus. Fie că te vezi la Hollywood, sau spălând podele, e dreptul tău. Eu când vreau să visez, visez. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu