luni, 9 iulie 2012

Dragoș Chircu: "O piesă nouă în luna Iulie!"


Loredana i-a comparat vocea cu o vioară, iar Smiley, Moga si Brenciu au rămas impresionați de acuratețea sunetelor unuia dintre cei mai iubiți cântăreti de la Vocea României, Dragoș Chircu, specialiștii văzându-l pe el în postura marelui câștigător.“Cântă perfect”, au remarcat nume mari din muzica ușoară românească. “Inflexiunile pe care le poate face cu vocea sunt remarcabile”, au adăugat numeroși compozitori. Dragoș s-a născut cu un mare talent muzical. 

Ca să atingă performanța de astăzi, ca să ajungă un cântăreț care nu știe să falseze, ca să reușească să ne impresioneze pe noi toți, a fost ajutat de Dana Dorian. Ziua când s-a înscris la Compania de Artiști a Danei Dorian (Dorian’s Art), a fost ziua în care și-a dat seama că degeaba ai voce dacă nu știi să o folosești. În ziua în care a câștigat trofeul Mamaia în 2006, și-a dat seama că dacă îți propui ceva și crezi cu tărie poți să reușești. Ziua în care a fost finalist la Cerbul de aur 2008, și-a dat seama de cel mai important lucru, “nu cânt pentru mine ci pentru oameni”. 

A urmat mai multe facultăți, dar nu s-a regăsit la nici una dintre ele. A început la 18 ani să studieze canto clasic și deși îi placea și-a dat seama că nu este ceea ce își dorește, dar indiferent de cum a continuat, fiecare pas pe care l-a făcut l-a adus unde este astăzi și se bucură enorm că a avut ambiția și tăria să nu renunțe la ceea ce îl face fericit. Dragoș spune că a știut că o să aibe nevoie de muzică înainte de a putea studia canto, pentru că până la 18 ani vocea unui baiat este în schimbare, așa s-a înscris la liceul de muzică “George Enescu”, pentru a învăța teorie muzicală și pentru a înțelege “matematica” din muzică, unde a studiat percuție și pian.

Cum a intrat în Compania de Artiști?
În 2005, s-a uitat într-un program tv și a văut poza unui fost coleg de liceu care îi era și prieten, Andrei Tudor. În articolul respectiv se vorbea de o școală de canto și pentru că îl aprecia foarte mult, s-a gândit că nu are cum să fie o școală oarecare. Așa s-a hotărât să se ducă la preselecție. Vorbindu-mi despre colegii Companiei de Artiști Dragoș mi-a spus: “Acolo toți ne susținem și ne încurajăm pentru a deveni mai buni, avem aceeași pasiune, în concluzie acolo devenim prieteni.

Întrebat despre influența Danei Dorian în cariera lui Dragoș a răspuns: “Pe plan muzical, datorită ei sunt cine sunt astăzi. Daca nu aveam norocul să ajung la preselecția Companiei de artiști și mai ales ea să vadă potențialul, pentru că tehnic vorbind în afară de canto clasic nu prea stiam să cânt altceva, nu aveam nici o șansă să fiu Dragoș Chircu cel de azi.”
Așadar vă invit să aflați mai multe detalii, într-un interviu marca Beyond!

O țară întreagă te-a auzit și te-a aplaudat la Vocea României. Cum s-a schimbat viața ta după această experiență?
Orice om de artă are nevoie de mediatizare pentru a avea succes în carieră! Pentru mine participarea la Vocea României, a fost cel mai bun lucru pe care l-am făcut pe plan profesional!

“Simt în sfârșit că toată munca depusă are un scop.”

Spuneai că un artist este un om făcut să dăruiască, un om care știe că nu-și mai aparține și care este fericit doar atunci când i-a făcut pe ceilalți fericiți.”. Acum te simți apreciat ca artist? Simți că munca ta este în sfârșit apreciată de publicul larg?
Tot ce pot spune este că în acest moment simt în sfârșit că toată munca depusă are un scop. E ca și atunci când te antrenezi o viața întreagă pentru olimipadă și iei o medalie importantă.

Pentru o mare parte din public tu ești adevărata voce a României. Care este acum cel mai mare vis al tău?
În momentul de față cel mai mare vis al meu este acela de a ține un concert mare alături de o orchestră întreagă care să cânte propriile mele piese.


“Încărcătura emoțională a momentului m-a mobilizat și m-a făcut să merg până la capăt.”

Legat de vise, ți s-a îndeplinit unul din ele, acela de a cânta în deschiderea concertului David Bisbal, dar și pe aceeași scenă cu acesta. Cum a fost și cum a trăit Dragoș Chircu această experiența unică?
Într-adevăr a fost un vis devenit realitate, o experință unică și de neuitat. De asemenea, a fost un moment foarte greu pentru că am avut una dintre cele mai crunte gripe din viața mea, dar încărcătura emoțională a momentului m-a mobilizat și m-a făcut să merg până la capăt.

Spune-mi, cum arată astăzi o zi din viața artistului Dragoș Chircu?
O zi din viața unui artist este destul de complexă, viața de noapte fiind una foarte activă și intensă din cauza evenimentelor care au loc seara târziu. Pe scurt, o zi din viața mea se rezumă la studio, studiu, cântări și la unul din hobby-urile principale mersul la cinema.

“Mă simt flatat și onorat că pot avea o colaborare cu un artist de valoarea ei!”

Exact cum a promis, Loredana a continuat colaborarea cu “îngerașul” ei și ați scos o piesă împreună, ați filmat și un videoclip care se află deja pe piață. Cum este colaborarea cu Loredana?
Deși între mine și Loredana s-a legat o relație de prietenie, mă simt flatat și onorat că pot avea o colaborare cu un artist de valoarea ei și cred că orice alt artist din România ar simți la fel ca mine.

Câte zile au durat filmările și câte locații ați folosit la realizarea videoclipului? Au fost dificile zilele de filmare sau totul a decurs de la sine?
În principiu, pentru realizarea videoclipului “Ochii din vis”, s-au folosit 2 locații principale, iar filmările au durat 2 zile. Pentru mine, a fost primul videoclip și datorită entuziasmului nu am simțit absoult deloc trecerea timpului sau oboseala orelor de filmare.

Aveți de gând pe viitor să continuați această colaborare?
Colaborarea mea cu Loredana va continua cu siguranță și pe viitor, dar totodată vor urma și alte colaborări și proiecte.

“În luna Septembrie vreau să am gata piesa single pentru radio.”

 
Care sunt planurile tale de viitor?
În viitorul apropiat sper să am 2 piese gata pe care doresc să le lansez pentru mediul online și undeva la sfârșitul verii, mai exact în luna Septembrie să am gata piesa single pentru radio.

Ce nu știe lumea despre tine și ai vrea să afle ?
Sunt genul de om care vorbește deschis cu toată lumea și oricine are o întrebare pentru mine, poate oricând să mă contacteze pe Facebook și cu prima ocazie voi încerca să răspund.

Care sunt sursele tale de inspirație atunci când compui?
Cele mai bune surse sunt de fiecare dată propriile experiențe, din viață te poți inspira cel mai bine și cel mai aproape de realitate, încat mesajul pe care încerci să îl transmiți prin compoziție să aibe un fundament real.



“De fiecare dată când încep să cânt am emoții.”


Ce îți trece prin minte atunci când ești pe scenă și cânți în fața publicului, în afară de versuri și tehnica vocală pe care o aplici?
Mă gândesc la ce simt și la mesajul piesei pe care o cânt, încercând să transmit întocmai emoția piesei. De fiecare dată când încep să cânt am emoții și acolo mă ajută tehnica vocală, iar dupa 2-3 piese mă las ghidat de ceea ce simt.


Care sunt principiile dupa care te ghidezi în viață?
De fiecare dată când fac un lucru, încerc să îl fac cât mai bine, ca să nu îmi reproșez pe viitor că puteam mai mult și că am făcut ceva de mântuială.

După muzică, care sunt lucrurile care te fac cu adevărat fericit?
Familia, prietenii, în principiu, oamenii care mă înconjoară. Nu aș putea să concep viața în singurătate.

“Dacă mi s-ar oferi șansa unui contract nu aș refuza!”

Ai pleca din România definitiv dacă ți s-ar propune un contract în afara țării?
Orice artist indiferent de modul prin care comunică are nevoie să fie cunoscut. Dacă mi s-ar oferi șansa unui contract nu aș refuza, pentru că nu consider că dacă reușești să îți dezvolți cariera în afara granițelor, nu ai putea să ți-o desfășori și aici. Și cum orice om tinde la mai mult aș încerca să devin cât mai cunoscut și să fac cât mai mulți români mândrii de mine.

 “O piesă nouă marca Dragoș Chircu în luna Iulie.”

Pe când o piesă nouă? Dar un album?
Voi face tot posibilul să apară o piesă nouă marca Dragoș Chircu în luna Iulie, iar la noi, în ceea ce privește ideea de album este învechită.

Dacă ar fi să scrii un titlu despre tine, care ar fi acela?
Dragoș Chircu invitat să cânte în deschiderea Super Bowl. 

Un comentariu:

  1. Foarte bun interviul Andrei, se vede ca a fost facut cu mult suflet si foarte profesionist. Felicitari si la cit mai multe !

    Felicitari si Ingerasului care raspunde mereu cu multa dragoste si sinceritate oricarei intrebari.

    RăspundețiȘtergere